neprihlásený Pondelok, 25. januára 2021, dnes má meniny Gejza
Automobilová veľmoc Japonsko má zakázať spaľovacie autá okolo roku 2035

Značky: elektromobilyJaponsko

DSL.sk, 3.12.2020


Aj automobilová veľmoc Japonsko, v ktorej sídlia viaceré z najväčších globálnych automobiliek, plánuje v relatívne blízkej budúcnosti zakázať predaj nových áut iba so spaľovacím motorom.

Na základe informácií verejnoprávnej televízie NHK o tom dnes informovala agentúra Reuters.

Vláda má zverejniť konkrétny plán do konca roka, predpokladaným termínom zákazu predaja je polovica 30-tych rokov, teda okolo roku 2035. Okrem elektromobilov má byť povolený aj predaj hybridov.

Zámer zakázať predaj áut so spaľovacím motorom oznámili v poslednom čase viaceré krajiny. Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažujú termín už od roku 2025.

Izrael plánuje po 2030 povoliť už len predaj osobných elektromobilov a podobný zámer naznačilo Švédsko. Veľká Británia oznámila plán zakázať autá iba so spaľovacím motorom od roku 2030 a hybridov od 2035 a podobne chce zakázať predaj áut iba so spaľovacím motorom a neskôr hybridov Dánsko, Francúzsko chce zakázať predaj áut so spaľovacími motormi od 2040.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Tesle sa podľa Google nepodarí vylepšiť jej samojazdiacu technológiu na plne autonómnu
Predstavený minipočítač postavený na RISC-V procesore
Štát bude opäť rozdávať dotácie na obnoviteľné zdroje v domácnostiach
EÚ si objednala Galileo satelity druhej generácie
Spustené dodávky prvého HAMR disku
SpaceX dnes vynesie rekordný počet satelitov, video
Apple chystá tenší, ľahší a výkonnejší MacBook Air s ARM
O2 sa bude ďalej volať O2
Google zabalil Internet z balónov, nedá sa na ňom zarábať
Notebooky budú mať menej širokouhlé displeje ako 16:9


Diskusia:
                               
 

Hej hej a potom budu auta na Močovianku alebo Židovianku...
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Na mocovianku su uz teraz ;)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Su to len plany, maju utisit pohorsenie verejnosti, ze sa vzhladom na stav klimy prilis lacno vozia.
Realita moze byt uplne ina.
Napr. taka D1 BA-KE by musela byt podla slubov uz 2x postavena.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ĺudia, ak by celá Európa prešla čisto len na čisto elektrické autá, tak by bolo nutné postaviť cca 100 až 120 jadrových elektrární. Takže autá budú vlastniť len vyvolení. Alebo sa stane zázrak a povolia nám Teslovu/Morayovu "žárivú" elektrinu. Ja si auto v pohode prerobím na voľnú energiu z vákua, len čo ostatní????
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

A mne vychádza, že by priekazne stačilo postaviť jednu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

stačí jeden wireless fúzny reaktor, slnko.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nekecaj, na ziadnu volnu energiu to neprerobis. Ak prerobis, tak to dokaz, pridem sa na to pozriet. Inak si len kecalek.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prečo jadrových??? Oveľa rýchlejšie je postaviť zo slnečných fotovoltaických článkov farmičky pri akože "pumpách a vec je cez deň vyriešená!
Voľná energia z vákua? Ty? Sám? No daj ešte jeden...
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Ďalší odborník...tak asi sa tomu nevraví singularita preto, že priekazne s kamarátom.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Jasné. Neviem či sa dá niečo s dostatočnou energetickou kapacitou tak rýchle postaviť. Problém trochu je len plocha a cena. Ale pri cenách elektročrepov zanedbateľná položka, časom.
Skôr tam pribudnú napr. dane a všakovaké "eko" znemožnenia a byrokratické "úmysly" ako to celé poriadne komplikovať.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

No a? Nakoľko singularita je v princípe nič, môžu sa byrokratické "úmysly" i zlogaritmovať, ale je to furt menej ako jedna vec, čo zakázať de jure priekazne ešte ide.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

kým sa všetky spaľovacie autá prestanú predávať a potom kým všetky predané dojazdia prejde 30 rokov. kopa času na rozšírenie produkcie elektriky akýmkoľvek spôsobom. zároveň ten obrovský počet hovorí niečo o tom koľko CO2 sa vyprodukuje mimo elektrickej siete, bez ohľadu na akékoľvek zákazy žiaroviek a vysávačov.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

V prvom rade treba otupené slepačie mozočky v ľuďoch nejako osmažiť, aby nekopuvali toľké množstvá áut! Keď pol života ľudia šetrili na jekaý auto, tak nemali rodina 3,4,5 áut ako je dnes "bežné". Veď to je úplne choré! Každý sopliak chce k vodičáku aj nejaký ten dymiaci smetiak!
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

PlugIn hybridy produkujú niekoľkonásobok CO2 voči spaľovacím autám...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

pri klasickych spalovacich autach si tiez zaratal mnozsto vyprodukovanej co2 pri vyrobe bezninu/dieslu?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nie, co si. Havarovane tankery sa nepocitaju.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja poprosim vypocet, ako si dospel k cislu cca 100-120 JE. Niezeby som si to vypocitat nevedel, len som lenive hovado. Ale kludne po tebe tie cisla skontrolujem.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

1 slabučká elektrárnička ta cca 1000-2000 MW dodáva...
Čo to je. V Emerike hádam aj 10x viac...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Nie je problém vyrobiť "o trochu" elektriny viac. Problém je, KDE nabíjať, ako tam elektrinu dopraviť. A kto to zaplatí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To môže tvrdiť hocikto o hocičom, že je to problém. Ale bez podloženia dôkazom, ide len o zúfalú demagógiu, len zdôrazňujúcu absenciu priekazne faktických argumentov.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tu je vypocet, ze vsetok benzin a nafta je pre dopravu ekvivalentom len cca 20% elektriny
- Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
t.j. 30 000 000 000 kWh
- Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton t.j. 2 000 000 000 kg
- Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
Predpokladam, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala onedho nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5% co je pre vyrobu a distribuciu elektriny nezaujimave cislo.
A to som nezapocital spotrebu elektriny na vyrobu a distribuciu benzinu/nafty, ktora je podla roznych zdrojov cca 1kWh na kg benzinu alebo nafty
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

hruby nastrel by sme mali. Par drobnosti, ucinnost 1kg nafty sa nerovna 1kg benzinu.
Straty pri nabijani baterie si nespomenul,
straty pri prenose elektriny si nespomenul
kolko CO2 sa vyprodukuje vyrobou 30000 GWh elektriny, si nenacrtol, bude to trochu komplikovane, kedze mame rozny mix
kolko co2 a inych latok sa vypustilo do prostredia, kym sa vybudovali elektrarne, ktore mame atd.
Je tam toho dost, urcite sa rovnica ci sa spalovacie motory vs elektricke vyplati/nevyplati, nebude taka jednoducha, ako ju preklada EU s jej "EU normamy" a nasledne sa "opici" cely zvysok sveta.


Odpovedať Hodnotiť:
 

to je uplne jedno. zoberme si slovensko. jedna nasa jadrova elektraren funguje na dvoch blokoch. Musime kupovat elektrinu. Prave otvaraju treti blok. Ked sa otvori, budeme sebestacny. O rok dva sa otvara stvrty blok, to uz tu elektrinu budeme predavat do zahranicia. (tak ako pred tym ked bezali vsetky 4 bloky). O prastavbe druhej jadrovej elektrarne sa hovori uz dlho. Ale ver tomu, ze ak sa aj druha jadrova elektraren znovu sprevadzkuje, tak aj keby sme vsetci jazdili na elektrickych autach, kamionoch a lietadlach, odstavili by sme plyn a piekli a varili na elektrickych spotrebicoch tak stale jej budeme mat tolko, ze ju budeme predavat do zahranicia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

spominane nepresnosti nie su pre hruby pohlad na vec zaujimave. Navyse vecsina je skryta v porovnani 30kWh~10kg.
Benzin/naftu treba tiez vyrobit a dopravit, ropu vytazit a dopravit
Na SK sa uz len 7% elektriny vyraba z uhlia. Pritom ak sa aj 100% elektriny vyraba z uhlia, elektromobil je vo svojom celom zivotnom cykle o 25% cistejsi ako dizel.
vid studia belgickej univerzity:
https://lnk.sk/wgt1
Studia je uz starsia, dnes je vyroba elektriny uz cistejsia, takze dalsie + pre elektromobily.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Plus pri prevádzke, nie pri nadobúdaní všetkého materiálu a výroby elektročrepu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Cely zivotny cyklus je uplne vsetko - od nuly az po likvidaciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tam podľa mňa bude nevýhoda elektročrepov iba narastať.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

preco?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo povedal. Ma nazor, hadam nechces fakty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ešte k tomu sa pýta lokálneho debila 4maniaka
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ubúda potrebných nerastov, rastie cena práce. Či zle si myslím? Číňan už dávno nerobí za misku ryže a nároky ľudí nejak furt stúpajú...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Veď o tom nikomu nepovedz, len mne a ja to od teba kúpim ;) Na tajňáša
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ziadny termin sa nikdy nedodrzi a ja dufam ze tieto mixery na baterky sa prestanu cim skor vyrabat
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Radsej keby zakazali lov veleryb
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

V japonsku lovia len na vyskumne ucely. Ale skumaju ich zasa hoc aj 1000 rocne.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

K takému veľrybiemu výskumu je najlepšie Rulandské šedé.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Treba si uvedomit ze stare crepy co sa dali udrziavat kladivom a hasakom odidu na smetisko vdaka repke v palive. A tu u nas niekto proaktivne presadil, ako cestu na obnovu vozoveho parku, cesi sa tomu brania ako vedia.
A zrovna aj sprisnili sa emisne kontroly.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tvrdit ze buducnost je v baterkach pri obmedzenych zasobach litia je blbost. Vyroba silno kolisavej elektriny potrebnej na dobijanie je mozna len z uhlia a teoreticky z fuzie, ktora nebude komercna ani o 50 rokov.
Je treba znizit co2. Takze elektrifikacia zeleznic, dialnic a silna podpora mhd hlavne trolejbusov.
Zatial nic take neregistrujem...

Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

A preco si myslis, ze baterky budu len z litia?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak su aj olovenne ale tie sa pouzivaju v manipulacnych vozikoch. Tak treba vymysliet efektivnejsiu ako litiove a do 3 rokom. Vybavis startup plateny z eu? Ktovie kolko taky vyvoj baterie trva? Desiatky rokov od objavu? Alebo o niecom vies?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tie minusy za realisticky a pragmaticky pohlad na vec, svedcia len o tom, ze sa v spolocnosti rozmahaju ludia bez schopnosti chapat veci v sirsich suvislostiach. Preto zakazeme palicky do usi ale plastove flase vyrabame dalej. Preto ludia mozu lietat po obchodoch, kde sa absolutne neda vytrasovat kto s kym bol, ale deti do skol nemozu. Preto zakazeme spalovacie motory, ale smrdlave tankery mozu behat dalej.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Grafen
Odpovedať Hodnotiť:
 

Litium potrebujes aj tak, ale uvidime ci bude do roka a do dna. Drzim im palec, ale som silno skepticky. Za posledne obdobie uz nie je veda to co byvala a v snahe ziskat grant sa kadeco popise.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak myslis E10 vs E5, rozdiel je tak max 2-3% oproti doterajsiemu stavu, takze "branit" sa tomu je skoro smiesne. Pokial ale nechces sajrajt, tankuj premiouvy 100oktan, kde mas miesto etanolu ETBE a nemas problem. U jednoduchsich ludi to dokonca zvysuje vykon udajne a podobne urban legends.
2. Emisne sa mali sprisnit uz davno, tolko starych vrakov co mali bud skoncit na srotovisku, alebo po poriadnej oprave tu jazdia desiatky tisic. A napriek tomu stale je to fraska a emisnou prejdes aj s vykuchancami.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

E10 je spalovanie jedla. Plus pesticidy.. Nici to Zem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A o 50 rokov zistia, že je to všetko nahovno a spaľováky znova povolia.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

schyluje sa k serialu vyvoleni...ale 30 krokov je dlha doba,takze zatim pohoda o))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyvolení je tak maximálne reality šou. A Desperado je jej brat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Atomovku do každého auta kto to má furt nabíjať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Deti. Keď sa chcú vyvážať do škôl, nech pomôžu rodičom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tebe by mal pomôcť diskusný psychiater, ale má ťa vočividne na vegánskej saláme
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednu vec si vacsina tupielok osprostenych neuvedomuje. Ak budeme mat vsetci elektro auta, obmedzenie mobility obyvatestva je mimoriadne jednoduche. Skladovanie elektrickej energie je pomerne nakladne, takze malokto si spravi zasoby. Rovnako aj presuny budu moct byt len na kratsie vzialenosti a budu nutne pomerne dlhe prestavky potrebne pre nabitie. Bezny clovek nema moznost obchodovat z elektrickou energiou, proste nevymenis so susedom 30kWh za vrece zemiakov napriklad. Tieto aktivity pretlacania elktormobilov maju uplne iny ciel ako ekologicky, ked to tupielka zistia, uz bude neskoro.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty skladujes doma benzin/nafu? kolko jej mas doma?
Elektrinu si narozdiel od nafty/benzinu mozes doma sam vyrobit napriklad zo slnka.
Dlhe trasy nie su pre dnesne elektromobily ziaden problem. Dojazdy na plne nabitie su uz 500-600km.
Bezne jazdim elektromobilom trasy okolo 1000km, nabijanie na dalsich 250km jazdy trva cca 20 minut.
Navyse vodic si musi aj trosku oddychnut, natiahnut sa, ist na toaletu, ci dat si kavu...

Sledovanie obyvatelov tu predsa uz davno je a ovela jednoduchsie a ucinnejsie ako cez auta - cez mobily, platby kartami, socialne siete a podobne..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nech sa prihlasi clovek ktory bol na dovolenke v chorvatsku na elektro auticku aj s rodinou...
Chcem vediet podrobnosti z prvej ruky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chorvatsko elektromobilom uplne bez problemu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozes studovat,je tam toho dost

https://tinyurl.com/y6yaol5l
Odpovedať Hodnotiť:
 

napriklad ja skladujem... ak odmyslim tu trochu nafty co pouzivam na prilievanie do ohna ked potrebujem spalit nieco comu sa nechce prilis horiet (mokre zvysky dreva) tak skladujem doma obvykle okolo 100 - 200 L benzinu (spotrebuju tak auta ako aj rozna mechanizacia - malym traktorom pocnuc a zaloznym generatorom elektrickej energie konciac)... akurat to treba tiez obmienat, vdaka tym "eko" prisadam aj benzin "starne"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, mas pre to vyuzitie. Teraz sa dostanme k tomu, ked niekto tolko techniky nema. Naco by to skladoval? Oco ma tiez asi 2 20L kanistre nafty keby nieco. Len teda neviem naco, lebo dizelgenerator nema a auto ma na benzin, takze "keby nieco". A 95% ludi neskladuje vobec nic. A uz toboz nevymienas kanister formou bartera.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zrejme zazil vojnu alebo iny nedostatok. My sme generacia nadbytku, nemame rozvinuty ten pud.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zrejme zazil vojnu alebo iny nedostatok. My sme generacia nadbytku, nemame rozvinuty ten pud.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

poniektorí nanajvýš pamatajú agro a devín banku preto neukladajú evri do bánk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bludy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz som na temu elektro aut a ich vyhod/nevyhod cital kopec hluposti, toto je ale zatial s velkym nadskokom najvacsia.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár